اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان، «المهره» یمن را پادگان نظامی کرد | ۳۳ اردوگاه، ۲۰۰۰ نظامی و ۱۸۰ تانک

مسؤول روابط خارجی در کمیته تحصن‌کنندگان قبایل استان المهره در شرق یمن ضمن اعلام اینکه طمع‌های سعودی در شن‌های المهره دفن خواهد شد، تصریح کرد، ریاض این استان را به پادگان نظامی تبدیل کرده است.

عربستان، «المهره» یمن را پادگان نظامی کرد | ۳۳ اردوگاه، ۲۰۰۰ نظامی و ۱۸۰ تانک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی در استان «المهره» بزرگ‌ترین استان یمن واقع در شرق و هم‌مرز با عمان می‌گویند به دنبال تحولات چند روز گذشته در این استان، نیروهای قبائل المهره به حالت آماده درآمده‌اند و شمار قابل توجهی از آنها برای مقابله با نیروهای سعودی جمع شده‌اند.

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» با «احمد بلحاف» مسؤول روابط خارجی در کمیته تحصن‌کنندگان قبایل المهره گفت‌وگویی انجام داد.

وی به الاخبار گفت: هدف تحرکات نظامی سعودی تسلط کامل بر ورودی‌های خشکی و دریایی در استان المهره است تا مقدمه‌ای برای پروژه خط لوله نفتی باشد که عربستان در تلاش است از طریق بندر «النشطون» المهره آن را به البحر العربی بکشد. دوم اینکه سعودی با محاصره اقتصادی و نیازمند کردن دائمی این ملت به ریاض، دنبال تسلیم بودن آنهاست.

بلحاف درباره درگیری‌های اخیر در گذرگاه «شحن» تصریح کرد، شحن گذرگاهی مهم برای عبور و مرور مردم و نیز امور اقتصادی است که به دلیل مداخلات سعودی دچار مشکلاتی شده است؛ موضوع به جایی رسید که سعودی این گذرگاه را بست و همین مسأله خیزش مردم را در پی داشت، «تأکید می‌کنم طمع‌های سعودی در شن‌های المهره دفن خواهد شد و اعتراض‌ها مردم این استان جز با خروج اشغالگر متوقف نخواهد شد».

وی تأکید کرد: اهالی المهره دست بسته نخواهند نشست و از استان خود با تمام گزینه‌های در دسترس دفاع خواهند کرد زیرا این مسأله، اشغالگری و تجاوز آشکار است و اگر جامعه بین‌المللی متوقف کردن اقدامات بچه‌هانه و تجاوزهای سعودی وارد عمل نشود ، ما لحظه‌ای از دفاع از خاک خود خسته نخواهیم شد.

بلحاف ادامه داد، سعودی استان امن المهره را به پادگان نظامی تبدیل و در آن ۳۳ اردوگاه تأسیس کرده؛ همچنین شبه‌نظامیانی وابسته به خود در این استان سازماندهی کرده است، «امروز در المهره بیش از ۱۸۰ تانک، دهها خودروی نظامی جدید و بیش از ۲۰۰۰ نظامی سعودی در پایگاه‌ها که بیشترین آن در فرودگاه الغیضه هستند، وجود دارد».

وی در ادامه از زندان‌های مخفی سعودی در فردودگاه الغیضه، کاخ ریاست‌جمهوری و دیگر پایگاه‌ها خبر داد و گفت، انتقال زندانیان از الغیضه به ریاض به روش برای ایجاد ترس است.

بلحاف در پایان اعلام کرد، اعتراضات در استان المهره بویژه درباره مسأله گذرگاه شحن مسالمت آمیز خواهد بود مگر اینکه «اشغالگر سعودی» آن را به سمت درگیری‌های مسلحانه بکشاند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول